woensdag 15 februari 2017

Mijn held(in)

Mijn held(in)

Definitie:
"Een held (mannelijk) of heldin (vrouwelijk) is een bestaand, fictief of historisch persoon die, wanneer geconfronteerd met gevaar, tegenslag en/of rampspoed, of vanuit een zwakke positie, moed en de bereidheid tot zelfopoffering betoont voor een grotere zaak. "

Ben je weleens iemand tegengekomen die aan deze omschrijving voldoet? Prijs jezelf gelukkig, want ze zijn inspirerend. Ze motiveren anderen zonder dat ze het doorhebben en in al mijn levensjaren (dat zijn er bijna 33) ben ik een dergelijk exemplaar nog niet eerder tegengekomen als waar ik nu over schrijf.

Ik zal proberen te schetsen wat ik zie en waarom ik er door gemotiveerd en geïnspireerd raak.

Dagelijks zie ik iemand worstelen met tegenslag. Het leven lijkt niet eerlijk en kan haar tegenwoordig soms dagelijks een klap in het gezicht geven. Er zijn fysieke ongemakken en pijn, maar ook mentale klappen die zwaarder zijn.

Ze krijgt veel voor haar kiezen maar gaat elke keer het gevecht aan. Zelfs als ze weet dat een beslissing haar nog meer tegenslag brengt, gaat ze er toch voor. Ze zet zich 100% in, zet het gezamenlijk belang voorop en zet door.

Wat er ook gebeurt. ze staat elke keer weer op. Het is verbluffend en ik kan niet anders dan respect hebben voor de manier waarop deze held(in) zelfopoffering toont, omgaat met tegenslag.

Het gaat om een “haar”, mijn vrouw. Ze is één van de sterkste mensen die ik ken. Zij heeft zoveel veerkracht, dat is waanzinnig. Niemand die ik ken krijgt zoveel te verduren als zij. En zij neemt alles op, en gaat door. Ons belang om een kind te krijgen is waar zij het voor doet.
Hoe makkelijk zou het zijn voor haar om “ho, stop” te zeggen. Maar ze doet het niet. Als er twijfel is, zet ze door. Als ze het niet weet, gaat ze toch.
Zelfs als de tranen vloeien, haar wangen nat zijn en elke molecuul in haar lichaam schreeuwt dat ze het niet moet doen, doet ze het toch. Ze gaat de behandeling aan, neemt het voorgeschreven medicijn en gaat er weer de volle 100% voor.

Het is verbluffend, magisch, inspirerend, motiverend en dwingt immer respect af. Ik kan het juiste woord eigenlijk niet vinden om te beschrijven hoe trots ik op haar ben dat ze dit voor elkaar bokst.
Ze is een held, mijn heldin. Zij past in zijn geheel bij de definitie waar ik dit stuk mee begon.

Zij is echt, zij is bereid om tegen elk gevaar, tegenslag of rampspoed in te gaan. Zij toont moed en offert zichzelf op voor een grotere zaak. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten